Mijn stage in Suriname !

Trip naar Bigi Pan, Nickerie

3 weken geleden was ik op trip geweest naar Brownsberg afgelopen weekend was het tijd voor de trip Bigi Pan! Bigi Pan betekend letterlijk "groot meer". Hetbevindt zich in Nickerie, een plaats in het Noord-Oostenvan Suriname.

Zaterdag 7 mei ben ik dus voor 2 dagen op trip geweest naar Nickerie waar we gingen verblijven bij Bigipan. Om 8.00 uur vertrokken we met een hele bus stagiaires naar Nickerie, onderweg maakten we wat tussenstops om dingen te bezichtigen. We zijn bijvoorbeeld gestopt op een plek waar veel monumenten stonden die te maken hadden met Suriname en hun koloniale verleden. Ook zijn we gestopt omdat we een luiaard zagen! Op mijn bucketlist staat ook dat ik een luiaard wou vasthouden dus mijn trip kon niet meer stuk na dat dit gebeurt was. Na een lange rit met alle tussenstops en eetpauzes zijn we aangekomen bij een rivier waar we met bootjes naar Bigi Pan gebracht werden waar ons huisje dus op een soort vlot in het water stond. Eenmaal aangekomen bij het huisje installeren we onze spullen en hangmatten waarbij we uitkijken over het meer en oh wauw wat is dat een prachtig uitzicht!! Ik was al helemaal verliefd op Bigi Pan vanaf het eerste moment dat we er aankwamen. Nadat we helemaal geinstalleerd waren stond het eten voor ons klaar. Ze gaven ons een soort saté stokjes het smaakte heerlijk na kip... tot dat iemand naar me toe kwam en zei: lekker he die kaaiman?! Ik zei KAAIMAN?! ... Toen zat ik dus de kleine vorm van krokodil te eten en was ik best geschrokken dat ik het at en zo lekker vond. Na het eten hebben we kleren aangetrokken met lange mouwen en zijn we weer op het bootje gegaan om kaaimannen te vangen. Na een lange tocht en wat drankjes en dansjes hebben we onze hangmat opgezocht en zijn heerlijk gaat slapen.

De volgende dag werden we gewekt voor een heerlijk ontbijt daarna gauw de bikini aan en in het bootje want het was tijd om vogels te spotten en een modderbad! We hebben verschillende soorten vogels gespot o.a. flamingo's en rode ibissen. Ze vertelde ons dat er nu niet veel vogels zaten omdat het nu regentijd is hier in Suriname. Na het vogels spotten zijn we het water in gesprongen voor een modderbad wat goed scheen te zijn voor onze huidjes. Na het badderen zijn we terug gegaan na het huisje en hebben we geluncht en weer onze spullen gepakt om aan de terugweg te beginnen naar Paramaribo aangezien dat een uurtje of 4 rijden is en we nog 1 uurtje met de boot moesten varen.

Eenmaal thuis aangekomen gauw een douche genomen en mijn bedje ingedoken want... de volgende dag ging de wekker gewoon weer 05.30 om naar stage te gaan. Door mijn leuke tripjes vergeet ik dingen te vertellen over mijn stage, vandaag was het de dag van de verpleging wat ze hier best uitbundig vieren en in Nederland totaal niet dus dat was erg leuk om mee te maken ik zou hier aankomende dagen nog even een uitgebreidere blog over typen! Ook de foto's van de trip zet ik er morgen op.

Zonnige kusjes en een brasa (knuffel) uit SU!

Reacties

Reacties

JacqMom

Klinkt weer helemaal leuk...
Lichtelijk jaloers xxxxxxx

Simone Aventus

Hoi Britt,
wat super leuk om te lezen over alles wat je meemaakt. We krijgen hier wel een beetje de indruk dat het leven in Suriname bestaat uit tripjes en eten.. hahaha. Hoe zit het met het stage lopen in het ziekenhuis? We zijn heel benieuwd om daar nog over te lezen.
Groetjes uit regenachtig Apeldoorn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!