Mijn stage in Suriname !

Avontuurlijk weekend... Mijn eerste tripje!

Donderdag 21 april had ik een hele avond voor de boeg ik ben s'avonds eerst heerlijk uiteten geweest met een huisgenootje daarna zouden we met de zogenaamde "partybus" door de stad heen touren terwijl er muziek werd gedraait en drank uitgedeeld werd. Vervolgens werden we afgezet bij een discotheek genaamd "Havana" daar hebben we tot in de late uurtjes gezellig gedanst. Vrijdag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen omdat de avond ervoor nogal een latertje geworden was. Rond de middag ben ik naar de vreemdelingendienst geweest om een stempel te krijgen op mijn visum zodat ik over 3 maanden weer terug naar Nederland mag! Daarna nog even de stad ingeweest want jaja zaterdag ging ik voor het eerst op trip dus ik moest de laatste spulletjes nog halen o.a. mijn hangmat om in te slapen.

Zaterdagochtend was het dan zo ver, om 8 uur s'ochtends moesten we bij Suforyou zijn en begonnen we aan onze eerste trip naar Brownsberg en het Brokopondo meer. Onderweg maakte we een paar tussenstops om bijvoorbeeld groentes te kopen voor het avondeten. Ook gingen we stoppen om bij een tentje wat te eten we genoten van het uitzicht en zagen al meteen een kleine slang! Direct kreeg ik een jungle gevoel en wist ik dat ik goed moest kijken omdat overal dieren konden zitten.

Toen we bijna bij de Brownsberg waren konden we op gegeven moment niet verder. Een paar dagen ervoor had het hevig geregend waardoor er op de weg een enorme plas was ontstaan waar we niet met de auto doorheen konden.... Plannen snel gewijzigd en we zijn toen eerst naar Stone Island gereden om te gaan Ziplinen over de Suriname Rivier. Wat een gave ervaring... slingeren door de jungle en over de rivier waardoor je super uitzicht had over het hele gebied. Na het ziplinen hebben we nog wat geluierd en gezwommen en zijn we opweg gegaan naar onze slaapplek. Eenmaal aangekomen hebben we onze hangmatten opgehangen in het hutje waar we uitkeken over het prachtige Brokopondo meer. We gingen samen met de reisleiders koken en hebben heerlijk Surinaams gegeten. Daarna was het tijd voor een koude douche en waren we klaar voor het kampvuur.

Na een lange en toch wel vermoeiende dag kruip ik in mijn hangmat en val ik als een blok inslaap. (ondanks ik gedacht had dat ik echt niet in een hangmat zou kunnen slapen)

De volgende morgen werd ik wakker van de zonsopgang, vogel geluiden en jawel apen gebrul. Ik ben nog nooit zo heerlijk wakker geworden en heb nog nooit zo'n prachtig uitzicht gehad terwijl ik wakker werd in een woord GEWELDIG.

Na het ontbijt stappen we een bootje in en gaan we eerst varen over het Brokopondo meer. Dit is een meer met allemaal boomstammen erin, eerst als je het ziet denk je huh wat gek hoe kan dat dan? maar na de uitleg van de gidsen snapte ik er meer van. Waar dat meer nu was, was vroeger een heel groot dorp maar dat is ondergelopen omdat ze energie moesten opwekken. Het was een heel bizar idee gewoon een heel dorp die zijn huis moest achterlaten en ergens anders hun dorp moesten wederopbouwen. Daarna zijn we de auto ingestapt en gingen we een volgende poging wagen om bij de Brownsberg te komen. We kwamen aan op de plek waar de grote plas de dag ervoor lag en die was enorm geslinkt waardoor we dus er doorheen konden en naar boven konden rijden. Toen we aankwamen op de berg hebben we eerst geluncht en daarna was het eindelijk zover we gingen de echte jungle in en naar de watervallen toe. Veel geklommen en geklauterd maar alles was het meer dan waard. Veel dieren gezien zoals slangen, goud hazen (soort van grote cavias), groene en blauwe gifkikkers, apen en salamanders/hagedissen. Na dit mooie avontuur zijn we onze reis terug begonnen naar Paramaribo toe. We waren al best laat en toen kwamen we ook nog vast te zitten in de modder. Op dat moment konden we er niet zo om lachen we waren moe en de dagen waren lang en we wouden gauw naar ons bedje toe. Wij uitgestapt hele schoenen in de oranje modder plassen en de auto gelukkig uit de modder plas geduwt. Achteraf konden we er nog wel om lachen want natuurlijk moest zoiets ons overkomen. Na een voldaan top weekend ging ik heerlijk douchen en me bedje inkruipen want de volgende dag was mijn eerste stage dag, hier vertel ik mijn volgende verhaal over.

Ps. foto's volgen nog.

Heel veel zonnige kusjes en knuffels uit SU x

Reacties

Reacties

Shaan

Wat super gaaf smitje! Ziplines zijn echt een ervaring wat je nooit gat vergeten! Maar dat slapen in hangmatten HOE DAN?! Onwijs tof joh!

Kus shaan

Arie safari

Smit, wanneer ga je weer op safari? Groetjes Arie.

JacgMom

Een mooi avontuur meis je word al aardig een wereldreiziger!!!
Geniet ervan lieverd xxxx Love you...

Marije

Klinkt allemaal onwijs gaaf! Mooie herinneringen zijn dit

KUS Marije

Gerben

Wow Britt, dat klinkt als een druk en leuk weekend.

Ik hoop dat er nog een hoop zullen volgen daar in het mooie Suriname.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!