Mijn stage in Suriname !

Eerste paar dagen in Suriname.

Heyy lieve allemaal!

Hier mijn eerste verhaal uit het warme en benauwde Suriname!

Het is al weer 2 dagen geleden dat ik aangekomen ben en wat vliegt de tijd toch snel in zo'n heerlijk land. Ik heb een goede en rustige reis gehad, ik zag er eerst best tegenop om 9 uur lang alleen in het vliegtuig te zitten. Gelukkig bestaat er tegenwoordig in het vliegtuig een scherm met allerlei films, series, games en muziek. Wat een uitkomst is dat voor mij zeg! Heb me prima vermaakt en kregen goed eten in het vliegtuig.

Toen ik op het vliegveld in Paramaribo aankwam stond er een super lange rij voor de paspoort controle, gelukkig toen ik daar doorheen was stond mijn koffer al naast de band en kon ik meteen de taxichauffeur opzoeken die mij naar mijn verblijf toe zou brengen.

Ik moest ongeveer een uurtje rijden naar mijn verblijf en wat zie je dan al veel van het land in 1 woord WAUW ..... zo'n prachtige natuur alle bloemen zijn in bloei alle bomen zijn groener dan groen echt super. Langs de kant van de weg zie je zoveel verschillende huizen soms echt krotten waar je mensen nog op het land ziet werken en soms grote (luxe) huizen met grote auto's voor de deur.

Toen ik aankwam bij mijn verblijf plaats werd ik warm ontvangen door mijn huisbaas en bazin. Wat een super lieve mensen hier ... zo vriendelijk, gastvrij en behulpzaam je voelt je daardoor meteen helemaal thuis. Ik kreeg een rondleiding door het huis en leerde mijn nieuwe huisgenootjes kennen.

Ik was erg moe van mijn reis en aangezien de klok 5 uren terug ging moest ik nog een hele avond doorbrengen. Mijn huisgenootjes vroegen of ik meeging om een hapje te eten en langs wat andere meiden te gaan. Ik dacht okee waarom ook niet ik moet toch wakker blijven anders krijg ik helemaal een jetlag. Uiteinderlijk was dit niet zo'n succes .. ik had geprobeerd wat te eten en kon het totaal niet verdragen ik werd niet lekker en de avond eindigde met 2 "kotspartijtjes". Waarschijnlijk kwam dit alles door de spanning, warmte en de vermoeidheid en tochwel een jetlag. Toen maar gauw gedoucht en me bed in gedoken en als eindresultaat om klokslag 5 uur klaarwakker rechtop in mijn bed te zitten. De dag maar goed benut en ben samen met mijn huisgenoot op mijn mooie groene fiets de stad gaan verkennen, boodschappen gedaan, en geld gehaald (Surinaamse Dollar).

Vandaag had ik met mijn huisgenoot samen kennismaking bij het ziekenhuis waar we stage gaan lopen. Een rondleiding gehad, informatie over hoe hun werken en wat er anders is in hun cultuur en te horen gekregen op welke afdelingen we stage gaan lopen. Ik ga eerst 5 weken stage lopen op interne vrouwen, dit is een algemene afdeling voor vrouwen met verschillende ziektebeelden en is een lange opname. Daarna ga ik 5 weken stage lopen op interne chirurgie, dit is een afdeling waar mensen komen om aan te sterken na operaties. Mijn laatste stage dag ga ik een dag mee lopen op de O.K. en zie ik van allerlei operaties. Maandag begin ik met mijn stage en ik heb er super veel zin in!

Ik zal morgen wat foto's hierop plaatsen van de omgeving en het huis.

Veel liefs uit het zonnige SU! x

Reacties

Reacties

Swagger uit Nederland

Smit wereldreiziger hoor.

JacgMom

Klinkt allemaal TOP ????????????????

JacgMom

??????? =Waren kuspoppetjes maar helaas worden het vraagtekens!!!

Bob de "Surinaamse" huisbaas.

Smit kom snel! Het Parbo bier staat al koud.

Gerben

Heey Britt,

Leuk om te lezen dat alles goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt.

Geniet van elk moment, want die 3 maanden zullen echt voorbij vliegen.

Zal vol verwachting wachten op de foto's en je volgende blog.

Shaan

Smitje, ben echt onwijs jaloers op je! Respect hoor! Doet ze eventjes, zou je zo het liefst achter na gaan ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!